fbpx
impressme
your brand, grand!
Πίσω από κάθε επιτυχημένο Brand κρύβονται...

Παραγωγικοί Χαρούμενοι Υπάλληλοι!

Η δουλειά για τους περισσότερους υπαλλήλους σημαίνει ένα είδος δουλείας. Απαιτητικά αφεντικά, πολλές υπερωρίες, δύσκολοι συνάδελφοι, βαρετό αντικείμενο, έλλειψη κινήτρου, μικρός μισθός και ο κατάλογος συνεχίζεται...

Κι όμως, υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις. Εταιρείες μικρές ή μεγάλες με υπαλλήλους ικανοποιημένους, θα τολμούσαμε να πούμε έως και χαρούμενους!
Τι συμβαίνει; Αυτοί οι υπάλληλοι είναι άνθρωποι με ξεχωριστές ικανότητες ή αυτές οι εταιρείες ξέρουν το μυστικό της ευτυχούς παραγωγικότητας; Ή και τα δύο;
Αναζητήσαμε και ανακαλύψαμε μερικά από τα μυστικά και τα μοιραζόμαστε μαζί σας:

Η δημιουργία οικογενειακού περιβάλλοντος σε μία μικρή εταιρεία ή μια μεγάλη με πολλά μικρά τμήματα αλλάζει το συναίσθημα του υπαλλήλου. Όταν νιώθει “σαν στο σπίτι του”, όταν αισθάνεται ότι τον νοιάζονται και τον εκτιμούν, θέλει να δώσει κάτι παραπάνω από μια τυπική επαγγελματική παρουσία. Διαφορετικά αντιδρούμε απέναντι σε ένα αποξενωμένο αφεντικό, διαφορετικά σε αυτόν που είναι κοντά μας σαν μακρινός ξάδελφος ή θείος μας, που θέλουμε να τον βγάλουμε ασπροπρόσωπο.

Γνώση της προσωπικής κατάστασης και ζωής του υπαλλήλου. Όσο καλύτερα ξέρουν οι εταιρείες το background του υπαλλήλου τόσο περισσότερο μπορούν να του δώσουν το σωστό κίνητρο για καλή εργασία. Αν μία υπάλληλος μεγαλώνει μόνη της ένα παιδί ή έχει έναν άρρωστο γονιό θα χρειαστεί ένα διαφορετικό κίνητρο και υποστήριξη από την εργοδοσία για να αποδώσει σωστά στην εργασία της.

Υποστήριξη σε δύσκολες στιγμές ζωής. Οι υπάλληλοι δεν είναι μόνο υπάλληλοι. Διαζύγιο, πένθος, αρρώστια είναι μερικά από τα σοβαρά προβλήματα στη ζωή τους που θα πρέπει να διαχειριστούν ταυτόχρονα με την καλή απόδοση στη δουλειά τους. Η εταιρεία σε αυτές τις περιπτώσεις οφείλει να δείχνει το ανθρώπινο πρόσωπό της και είναι σίγουρο ότι θα κερδίσει την ευγνωμοσύνη του υπαλλήλου για την κατανόησή της.

Συχνά διαλείμματα και διακοπές. Ποιος είπε ότι είναι καλό να δουλεύουμε ασταμάτητα; Έτσι το μόνο που καταφέρνουμε είναι εργασιακό κάψιμο ή “burn out”, όπως είναι ευρύτερα γνωστό. Οι έξυπνοι leaders ενθαρρύνουν τους υπαλλήλους τους να κάνουν συχνά διαλείμματα και να πηγαίνουν μικρές διακοπές ανά τακτά διαστήματα, γιατί ξέρουν πως μόνο έτσι όταν είναι στη δουλειά τους θα είναι πλήρως συγκεντρωμένοι, ξεκούραστοι, αφοσιωμένοι & με “φρέσκο” μυαλό και ιδέες.

Μικρές ή μεγάλες ανταμοιβές. Ο μισθός και η ασφάλιση είναι η κύρια ανταμοιβή του κάθε εργαζομένου. Κάθε τι έξτρα, όμως, όπως μια δωροκάρτα για το supermarket ή ένα βιβλιοπωλείο, συνδρομή για γυμναστήριο, μικρά bonus και δώρα λειτουργούν τονωτικά για την ψυχολογία του υπαλλήλου και συμβάλουν σε πιο σθεναρό ψυχολογικό δέσιμο με την εταιρεία.

Αναγνώριση. Ίσως το πιο σημαντικό μετά το μισθό και την ασφάλιση, είναι το στοιχείο της αναγνώρισης των ικανοτήτων του υπαλλήλου. Είτε προσωπικά είτε δημόσια ένας έπαινος προσφέρει το αίσθημα της ικανοποίησης και της περηφάνιας στον υπάλληλο και του δημιουργεί ισχυρό κίνητρο για ακόμα καλύτερη δουλειά.

Κίνητρα για καλύτερη απόδοση. Πολύ σημαντικά τα δωράκια, όπως και το αίσθημα της αναγνώρισης, αλλά επειδή μιλάμε για δουλειά, παραμένουν ιδιαίτερα πρώτα στη λίστα οι λέξεις αύξηση και προαγωγή. Αν κάποιος δουλεύει χωρίς να πιστεύει πως αυτό θα τον βοηθήσει να εξελιχθεί κάποια στιγμή με κάποιο τρόπο, οικονομικά ή επαγγελματικά, τότε είναι θέμα χρόνου να νιώσει τελματωμένος.

Συνεχής εκπαίδευση. Ο υπάλληλος ανανεώνει τις γνώσεις του, το βιογραφικό του, τις εργασιακές του δεξιοτεχνίες και νιώθει ασφάλεια γιατί η εταιρεία επενδύει σε αυτόν. Η εταιρεία κερδίζει έναν πολύ καλύτερο και με περισσότερο ενθουσιασμό υπάλληλο.

Ενθάρρυνση για πειραματισμό με πιθανότητα λάθους. Κάποιοι θεωρούν ότι σωστό είναι το ασφαλές, το συνηθισμένο, το σίγουρο. Κι όμως, αυτές οι λέξεις σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο είναι συνώνυμες με την έννοια στασιμότητα μέχρι και κίνδυνο τέλους. Οι εταιρείες χρειάζεται να κινούνται με ένα βαθμό ρίσκου για να αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό στην αγορά. Οι εταιρείες είναι οι άνθρωποι από την ανώτερη έως την κατώτερη βαθμίδα. Άρα θα πρέπει να έχει ενθαρρυνθεί σε κάθε έναν από αυτούς, ανάλογα με το πόστο ευθύνης τους, το εργασιακό δικαίωμα να παίρνουν πρωτοβουλίες και να ρισκάρουν, χωρίς να φοβούνται κάθε στιγμή μήπως κάνουν λάθος. Μόνο έτσι είναι δυνατό να ανακαλύψουν καινοτομίες που θα φέρνουν την εταιρεία συνέχεια μπροστά.

Οι leaders δίνουν το σωστό παράδειγμα. Τα μεγάλα λόγια των ανθρώπων που ηγούνται σε μια εταιρεία δεν αρκούν. Όπως εκείνοι παρακολουθούν τους υφισταμένους τους, έτσι και αυτοί παρακολουθούνται από αυτούς. Άρα θα πρέπει να αποτελούν πρότυπο προς παραδειγματισμό. Αυτοί οι leaders αποκτούν τον αληθινό σεβασμό των υπαλλήλων τους και την αφοσίωση στο όραμά τους.

Εμπιστοσύνη και Ενθάρρυνση για πρωτοβουλίες. Όταν μία εταιρεία προσλαμβάνει έναν υπάλληλο για μία συγκεκριμένη θέση, του δίνει αυτομάτως την ψήφο εμπιστοσύνης της. Αυτό σημαίνει ότι πιστεύει στις ικανότητές του, κι ότι δεν χρειάζεται να τον τσεκάρει ανά πάσα στιγμή τι κάνει και πώς δουλεύει, αλλά να βλέπει τα συνολικά αποτελέσματα της απόδοσής του. Επίσης, για λόγους ταχύτητας, είναι σημαντικό κάθε εργαζόμενος να έχει την κατάλληλη εκπαίδευση και γνώση ώστε να είναι σε κάθε θέση να λύνει άμεσα ζητήματα που προκύπτουν στο δικό του σημείο ευθύνης.

Ενίσχυση της προσωπικότητας του υπαλλήλου. Σε κάθε εταιρεία είναι σημαντικό να υπάρχει μία κοινή ταυτότητα, όραμα και στόχοι. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από διαφορετικές προσωπικότητες με πολύπλευρο τρόπο προσέγγισης του κάθε προβλήματος/ πρόκλησης/ ευκαιρίας.

Συνεργασία μέσα από διαφωνίες. Εδώ κάποιος μπορεί να διαφωνήσει και να θυμίσει τη σημασία της αρμονικής συνεργασίας! Πείτε μου, πιστεύετε πραγματικά ότι υπάλληλοι σε διαφορετικό τομέα είναι δυνατό να βλέπουν τα πράγματα ακριβώς με τον ίδιο τρόπο; Έχουν πολύ διαφορετική προσωπικότητα, γι’ αυτό και εργάζονται σε διαφορετικά πόστα, στην ίδια όμως εταιρεία. Το θέμα, λοιπόν, είναι ότι η διαφωνία είναι υγιής και χρήσιμη για την ανεύρεση της καλύτερης πρότασης, αρκεί να χρησιμοποιούνται ειρηνικά μέσα και βεβαίως να υπάρχει η διάθεση για συμφωνία.

Feedback. Ο ηγέτης μιας εταιρείας, τα ανώτερα στελέχη, οι τομεάρχες οφείλουν να ενημερώνουν συχνά τους υπαλλήλους τους για τα αποτελέσματα της δουλειάς τους και την πορεία της εταιρείας στην αγορά. Αυτή η ενημέρωση είτε είναι θετική είτε είναι αρνητική δίνει στους υπαλλήλους την αίσθηση ότι είναι μέρος της ομάδας και της εταιρείας και ότι δουλεύουν όλοι μαζί ενωμένοι για έναν ανώτερο στόχο.

Στις περισσότερες μεγάλες εταιρείες, υπάρχει σήμερα το τμήμα HR (Human Resources), αναγνωρίζοντας ότι το σημαντικότερο κεφάλαιο σε κάθε εταιρεία είναι οι άνθρωποί της: το ταλέντο, το μυαλό και η καρδιά τους, ο χρόνος και η αφοσίωσή τους για να φέρουν το αποτέλεσμα εις πέρας. Και αυτούς τους ανθρώπους αξίζει κάθε εταιρεία να τους κάνει χαρούμενους.

Παραγωγικοί Χαρούμενοι Υπάλληλοι; Γίνεται!
Και είναι η μεγαλύτερη επιτυχία κάθε εταιρείας!