Τα ναι και τα όχι στο Logo Design

Το λογότυπο είναι το σήμα μιας εταιρείας. Προτού κάποιος προχωρήσει στο σχεδιασμό του λογοτύπου, θα πρέπει να γνωρίσει και να κατανοήσει τη φιλοσοφία και τους στόχους της εταιρείας. Αυτό είναι το θεμελιώδες ζητούμενο.

Έχουν γραφεί πολλά άρθρα για το τι είναι σημαντικό να ισχύει για το λογότυπο κάθε εταιρείας.

Πόσο σημαντικό είναι να αντιπροσωπεύει την εταιρεία. Το Νο1 στο σχεδιασμό λογοτύπου κάθε εταιρείας είναι να πρεσβεύει με την εικόνα του, το χρώμα, το σχήμα και το tagline τις αξίες και την προσωπικότητά της.
Και μάλιστα να αντιπροσωπεύει την εταιρεία, τώρα και στο μέλλον. Άρα, να είναι διαχρονικό. Το λογότυπο οφείλει να “μιλάει” το ίδιο σωστά, όταν η εταιρεία είναι ακόμα μικρή, αλλά κι όταν είναι επιτυχημένη με εγκαθιδρυμένη τη φήμη της. Όταν απευθύνεται σε ένα μικρό κοινό κι όταν απευθύνεται σε όλον τον κόσμο. Όσο βέβαια γίνεται, γιατί τίποτα – σε αυτή τη ζωή- δεν κρατάει μια ζωή, οπότε μπορεί να χρειαστεί σε κάποιο στάδιο να εξελιχθεί ή και να αλλάξει.

Οι πολλές και πιθανές εφαρμογές του λογοτύπου επιβάλλεται να λαμβάνονται υπόψιν στο σχεδιασμό του. Άρα, ένα λογότυπο οφείλει να είναι ευέλικτο. Να εφαρμόζεται σωστά σε επιστολόχαρτα ή ιστοσελίδα, σε άσπρο ή μαύρο φόντο, σε μικρότερη ή μεγαλύτερη κλίμακα, χωρίς να χάνει ούτε ένα στοιχείο από τη δύναμη και την αναγνωρισιμότητά του.

Αυτό είναι το επόμενο σημαντικό στοιχείο. Επιτυχημένο λογότυπο είναι το άμεσα αναγνωρίσιμο λογότυπο. Είναι καίριο κάθε καταναλωτής που βλέπει αυτό το σήμα μπροστά του να αναγνωρίζει την εταιρεία και να δέχεται υποσυνείδητα την ποιότητα των υπηρεσιών ή του προϊόντος της. Από μακρινή ή κοντινή απόσταση, το λογότυπο πρέπει να “φωνάζει” το ίδιο δυνατά το τι είναι αυτό που προσφέρει και γιατί κάποιος, ανάμεσα σε τόσα άλλα, να το επιλέξει και να δώσει τα χρήματά του για να το αγοράσει.

Αυτά είναι τα σημαντικά Ναι. Υπάρχουν, όμως, και κάποια Όχι στο σχεδιασμό λογοτύπου.

Ένα λογότυπο πρέπει σίγουρα να λέει πολλά, αλλά όχι τόσα πολλά που να μπερδεύει τον καταναλωτή. Δεν πρέπει να είναι φλύαρο, γιατί αυτό θα μεταφραστεί σε κάτι πρόχειρο και ανοργάνωτο.

Δυστυχώς, πολλοί άνθρωποι ξεκινώντας μια μικρή επιχείρηση πιστεύουν ότι ακολουθώντας κάποιες απλές οδηγίες είναι δυνατό να δημιουργήσουν οι ίδιοι το λογότυπο. Ή φωνάζουν κάποιο ξάδελφό τους που έχει χόμπι το design ή αναγκάζουν το παιδί τους να ψάξει τις πληροφορίες στο internet και να ξεπατικώσει τα βασικά για να φτιάξει, έτσι για να υπάρχει, ένα λογότυπο. Δεν χρειάζεται να πούμε ότι σε κάθε τέτοια περίπτωση, και στην πιο επιτυχημένη απόπειρα ενός ερασιτέχνη, το λογότυπο το μόνο που θα λέει, θα είναι “Προχειρότητα, προχειρότητα, προχειρότητα”. Καμία εταιρεία, μικρή ή μεγάλη δεν θέλει να διαφημίζει ένα τέτοιο χαρακτηριστικό. Άρα, εάν θέλει να είναι σοβαρή, με καλή φήμη, οφείλει να εμπιστευθεί το σχεδιασμό του λογοτύπου στους επαγγελματίες που γνωρίζουν, γιατί απλά... αυτή είναι η δική τους δουλειά τους, την οποία έχουν σπουδάσει, την αγαπούν, την κάνουν κάθε μέρα και ζουν για αυτή και από αυτή.

Επίσης, ένα λογότυπο είναι το σήμα της εταιρείας, όχι το προσωπικό έμβλημα του ιδιοκτήτη της. Ο ιδιοκτήτης σαφώς και έχει την δική του άποψη και ενδεχομένως να θέλει να βάλει επάνω τα χρώματα της αγαπημένης ομάδας του ή να θέλει μια ωραία εικόνα να τη δείχνει στους φίλους του ή να προτιμάει μια συγκεκριμένη μόδα. Το λογότυπο, όμως, δεν είναι μόδα ούτε προσωπικό γούστο. Είναι η εικόνα μιας εταιρείας που θέλει να απευθυνθεί με σοβαρότητα στο κοινό της.

Και είναι καλό για μια εταιρεία να γνωρίζει, ακόμα κι αν είναι στην απόλυτη αρχή της- με υπάλληλο και αφεντικό το ίδιο άτομο, ότι το σωστό λογότυπο θα της προσδώσει κύρος και μέγεθος, θα εκπέμπει το όραμά της που μπορεί να μην τα έχει ακόμα, αλλά “υπόσχεται” ένα επιτυχημένο μέλλον.

Γι’ αυτό, Ναι! Σχεδιάζοντας το μέλλον της εταιρείας σας, ξεκινήστε επιλέγοντας τη σωστή ομάδα ανθρώπων με εμπειρία στην τέχνη της δημιουργικής επικοινωνίας και με ταλαντούχους graphic designers για το σχεδιασμό του λογοτύπου σας. Και... logo τιμής, θα κάνετε το σήμα της νίκης!